umowa sprzedaży mieszkania (rynek wtórny)

Dokumenty:

  • numer księgi wieczystej;
  • podstawa nabycia mieszkania [np. akt notarialny (np. umowa sprzedaży, umowa darowizny, umowa zamiany), postanowienie sądu, akt poświadczenia dziedziczenia];
  • dowody osobiste stron;
  • zaświadczenie z urzędu gminy o braku zameldowanych osób;
  • zaświadczenie o rewitalizacji – pobierane z urzędu gminy/miasta;
  • świadectwo charakterystyki energetycznej budynku;
  • zaświadczenie od zarządcy nieruchomości wspólnej o braku zaległości w opłatach za czynsz i media;

    jeżeli zakup jest finansowany częściowo ze środków pochodzących z kredytu:

  • umowa kredytowa oraz oświadczenie o ustanowieniu hipoteki;
  • w wypadkach, kiedy sprzedający nabył mieszkanie darowizną (po 01.01.2007 r.) lub drodze spadku (bez względu na termin) wymagane jest dostarczenie zaświadczenia z urzędu skarbowego, z którego treści będzie wynikać zgoda na zbycie mieszkania (podstawa prawna: art. 19 ust. 6 Ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn);

Dane:

  • dane osobowe stron umowy: imiona, nazwiska, imiona rodziców, numery PESEL, adresy zamieszkania, serie i numery dowodów osobistych;
  • cena (wartość rynkowa);
  • sposób zapłaty (w jakich częściach/ratach, na jakie rachunki bankowe);
  • termin i warunki przekazania mieszkania;
  • inne informacje, np. czy z mieszkaniem są związane jakieś dodatkowe prawa, w tym: prawo do używania/ korzystania z miejsca postojowego, komórki lokatorskiej, drogi dojazdowej lub innych części wspólnych;
  • stan cywilny stron czynności


Kancelaria Notarialna
Zofia Łazik

ul. Czaszkowska 1/K
62-800 Kalisz

tel. 882-084-728

kancelaria@notariusz-kalisz.pl

Kancelaria czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:30 do 16:30.

Istnieje możliwość indywidualnego umówienia czynności w innych godzinach, w sobotę oraz inne dni.